czwartek, 18 września 2014

AKLAMIO - sposób na tańsze noclegi (a niekiedy darmowe)


Kilka miesięcy temu dokonując rezerwacji przez serwis http://www.ryanairhotels.com/ dokonałem zakupu kilkunastu noclegów podczas realizacji podróży, które odbyłem od grudnia 2013' do marca tego roku. Wówczas za każdą zrealizowaną rezerwację Ryanair przyznawał vouchery na loty o wartości 10 EUR każdy (ważne przez 6, a później przez 3 miesiące) . Otrzymałem wówczas ich sporo, bo dużo podróżowałem, a w dodatku rozbijałem rezerwacje (noclegi w jednym mieście na różne miejsca), aby zwiększyć kwotę zwrotu. Zdarzyło się też, że za nocleg np. w Budapeszcie, za który zapłaciłem 5 EUR, Ryanair zwrócił mi 10 EUR, bo początkowo w jednej z dwóch edycji tej oferty nie było ustalonej kwoty minimalnej. Krótko mówiąc za droższe noclegi miałem częściowy zwrot, a na tańszych mi dopłacili :-).  W ten sposób oszczędziłem ponad 600 PLN. W rzeczywistości nocując w hostelach wieloosobowych i wliczając otrzymane vouchery praktycznie spałem za grosze. Trzeba było jeszcze wykorzystać voucher, ale akurat z tym nie miałem problemu bo sporo latałem. Temat z kodami to temat rzeka i nie odkrywam tu Ameryki, łowcy kodów robią tak przy każdej możliwej okazji, nie tylko na noclegach wyszukując w sieci rozmaite kody. Trzeba tylko wiedzieć co aktualnie jest na topie, pośród tego co nas interesuje i gdzie szukać. Dla mnie na dziś nr 1 w zniżkach na noclegi jest Aklamio, bo z tego korzystam dokonując rezerwacji na planowany długi wyjazd. Oferta spadła mi jak z nieba :-).

Ten post jest formą poradnika jak skorzystać na rezerwacji noclegu przez http://www.booking.com/, ale przez link Aklamio (https://www.aklamio.com/en) będąc zalogowanym użytkownikiem tego serwisu. Oferowana zniżka jest czasowa dlatego warto skorzystać, zwłaszcza jak i tak mamy zamiar dokonać rezerwacji noclegów.  


Aktualnie rezerwując noclegi na booking.de, ale przez Aklamio (https://www.aklamio.com/en) można skorzystać na rezerwacjach w podobny sposób jak opisałem powyżej. 


   
 1. Najpierw należy się zarejestrować (krótka rejestracja, ja wybieram przez e-maila): 

2. Otrzymuje link weryfikacyjny na podanego e-maila: 

 3. Uzupełniam dane:

4. I to tyle: 

Można wstawić sobie zdjęcie profilowe, odznaczyć lub zaznaczyć rożne opcje w swoim profilu, aby np. otrzymać powiadomienia o statusie spraw. 


Aby być pewnym, że rezerwacja na booking.com kosztuje tyle samo co przez ten serwis wcześniej sprawdziłem na konkretnych interesujących mnie ofertach. Ceny są identyczne.  
Dokonałem 5 rezerwacji na pobyt w Bułgarii i przyszły mi powiadomienia z Aklamio, że 10 EUR (za jedną rezerwację) oczekuje na realizację. Wyglądało to jak poniżej, przy czym u mnie część jest już zrealizowana tzn. otrzymałem zwrot gotówki (50 EUR) na konto w EUR (kółeczka zaznaczone na zielono). Pomarańczowe to rezerwacje oczekujące na realizację. 


Dokonując rezerwacji przez swoje konto na Aklamio wpisujesz "booking" (w tym białym okienku, gdzie pisze: "search shop")


Wybieram zielone okienko "Cashbak" i otwiera mi się booking.de. Nie przejmuj się, że booking otwiera się po niemiecku (wybierz język jaki Ciebie interesuje bo można go na booking.com zawsze zmienić).




Wyszukaj interesującą Ciebie ofertę i zarezerwuj. Dla pewności ja sprawdzam jeszcze link czy znajduje się tam słowo: aklamio :-). Jak wszystko w porządku to rezerwuje. Czasem z opóźnieniem, ale potwierdzenia przychodzą (mnie max. do 3 godzin przyszło każde) o dokonanej rezerwacji. Jedna z booking.co, bo tu mamy szczegóły dot. rezerwacji, a druga z Aklamio o tym, że 10 EUR może być Twoje, a właściwie że czeka na potwierdzenie wykorzystania rezerwacji.     

W ten sposób cały mój wrześniowy wyjazd do Bułgarii (w sumie 6 noclegów) zostało sfinansowane przez Aklamio. Moje całkowite koszty noclegów jak wyliczyłem to 213,40 PLN (ja nie sypiam w hotelach Marriott !), a zwrot który otrzymałem na wskazane konto walutowe to 50 EUR, co daje 210 PLN. Rzeczywisty tygodniowy koszt noclegów w Bułgarii wyniósł zatem 3,42 PLN. 

Jak odbywa się wypłata ?


W bardzo prosty sposób. Jak stwierdzisz, że zmienił się status przypisanych EUR z Pending na Rejested tzn., że noclegi zostały zarejestrowane i potwierdzone przez booking i możesz dokonać zlecenia wypłaty środków na swoje konto.

Jak widać powyżej ja już wypłaciłem 50 EUR i aktualnie mam zerową kwotę do wypłaty. Jeśli pojawi się tam jakaś wybierasz Pay out i dokonujesz zlecenia przelewu.

Aby ją wypłacić potrzebne są oprócz swoich danych, jak imię i nazwisko oraz adres:

1. adres BIC Alior Banku (ALBPPLPW) lub nazwę i adres: Alior Bank S.A., ul. Łopuszańska 38d, 02-232 Warszawa.
2. numer rachunku odbiorcy w formacie IBAN (np. PL60 2490 0005 0000 5300 0000 1234),

Ważne: Każdy bank ma swój adres BIC.

Jeśli nastąpi wyplata to kwota zmieni status na Confirmed.

Zapewne chcesz wiedzieć jak to długo trwało i jak to się odbyło, wiec w skrócie opisze mój przypadek.

Saldo środków w Aklamio sprawdziłem po odbyciu podróży, tj. 2 dni od ostatniego noclegu. Kwota 50 EUR zmieniła już status na Rejested i była do mojej dyspozycji.
Zrobiłem zlecenie i otrzymałem na e-maila informację, że takie zlecenie dokonano, oraz że wypłata środków zostanie dokonana w ciągu kilku dni.
Po dwóch dniach otrzymałem kolejnego e-maila, że środki zostały przelane, a już w trzecim dniu były na moim koncie. Ja podałem konto w EUR, ale jak ktoś ma to w PLN, to bank zdaje się przeliczy po swojemu i nie powinno być z tym problemu.

Dodam tylko, że w e-mailu z informacją o przelaniu środków była również informacja, że jeśli przelew jest poza granice Niemiec (stąd robią przelew) to może zostać pobrana dodatkowa opłata. Mnie wpłynęła pełna kwota 50 EUR, nic nie potrącili.

W połączeniu z tanimi lotami spędziłem kilka dni nad Morzem Czarnym i odwiedziłem Sofie za przysłowiowe grosze. Tak było u mnie, jak będzie u Ciebie ? 

Nie wiem jak będzie to długo działało, ale póki działa to tak rezerwuje, bo i tak tych rezerwacji bym dokonał, a skoro można koszty obniżyć to czemu nie. Na stronce Aklamio widzę różne inne obniżki, warto sprawdzić czy nie ma czegoś, co nas interesuje. Te poniżej dla przykładu z Hiszpanii, ale są inne kraje lub kategorie do wyboru. Ja poza booking nie znalazłem nic interesującego dla siebie.


Jeśli coś jest nie jasne, bądź masz jakieś pytanie czy wątpliwość zapraszam do dyskusji i komentarzy.


Życzę powodzenia.


Aktualizacja z 24.09.2014':

Mimo, że w warunkach promocji pisze, że do rezerwacji jest wymagana karta, każda moja rezerwacja bez względu na to czy przy bookowaniu wpisano jej numery, podano kod CVV, czy tez nie podano jej w ogóle została zaliczona przez Aklamio i pojawiła się w stutusie  Pending. Jak w rzeczywistości zostanie rozliczona czas pokażę, ale ucina to jak dla mnie plotki na temat teorii, które transakcje są zaliczane, a które nie toczące się na jednym forum. Nieprawdą też jest, że uzyskując status Rejested, jesteśmy zmuszani do zakupów w Aklamio (bo niby jak ?) i musimy podać nr naszej naszej karty (nr karty podawane są wyłącznie przy dokonywaniu rezerwacji jeśli jest taka opcja w wybranym miejscu noclegowym). Aklamio nie żąda od nas takich danych (jedynie musimy podać dane konta, na które serwis ma dokonać przelewu, ale to chyba zrozumiałe), a posiadając status Rejested możeby bez problemu wybierając Pay out dokonać zlecenia przelewu na wskazane konto.  

Aktualizacja z 02.10.2014'

Mimo, że teoretycznie promocja jest nadal dostępna od wczoraj, tj. 1-go pażdziernika po dokonanych rezerwacjach kwota 10 EUR na Pending już nie wpada !.

 Aktualizacja z 06.10.2014´

Po zlozeniu reklamacji na support@aklamio.com kwoty po 10 EUR za dokonane rezerwacje zostaly uwzglednione.

Aktualizacja z 26.11.2014´

Aklamio nie zaliczyło mi wszystkich noclegów z rezerwacji we wrześniu. Po złożeniu reklamacji (gdzie wyraźnie podałem daty noclegów i nr rezerwacji z booking) otrzymałem e-maila:

Guten Tag, 

scheinbar wurde dein Einkauf nicht vollständig erfasst. Für solche Fälle können wir eine sog. Nachbuchungsanfrage für dich erstellen um den Verbleib deiner Prämie zu klären. Dafür würden wir die folgenden Daten benötigen:
*Auftrags- bzw. Bestellnummer
*Kundenummer oder Name des Kunden
*Bestelldatum
*Bestellwert
*die Bezeichnung des bestellten Produktes
 Bitte lasse uns diese Daten als Antwort auf diese E-Mail zukommen.

Schönen Gruß,

Patrząc jakie informację chcą do złożonej reklamacji warto zapisywać dokładnie np. kiedy dokonuje się rezerwacji, bo informacji takiej nie znajdziemy np na koncie booking.com. Zwłaszcza jak się ma tych rezerwacji więcej, ciężko dojść, za którą Aklamio zapłaciło a za którą nie.

   

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Masz coś do powiedzenia napisz :-)